2013. október 2., szerda

Cassandra Clare: Csontváros- A végzet ereklyéi

Cassandra Clare: Csontváros

- A végzet ereklyéi sorozat-

1. Fülszöveg
,, Amikor a tizenöt éves Clary Fray elindul a Pandemonium nevű New York-i klubba, aligha számít rá, hogy egy gyilkosság tanúja lesz - amit ráadásul három, különös tetoválásokkal borított és bizarr fegyverekkel hadonászó tinédzser követ el. A holttest aztán eltűnik a semmiben. Nehéz kihívni a rendőrséget, ha a gyilkosok mindenki más számára láthatatlanok, és semmi - még egy vércsepp sem - bizonyítja, hogy egy fiú meghalt. De fiú volt-e az áldozat egyáltalán?

Így találkozik Clary először az Árnyvadászokkal, akik azért küzdenek, hogy megszabadítsák a földet a démonoktól. Közülük való az angyali külseje ellenére igazi bunkó módjára viselkedő Jace is. Clary egyetlen nappal később, akarata ellenére már bele is csöppen Jace világába: édesanyja eltűnik, őt magát pedig megtámadja egy démon. De miért érdekelne egy démont két olyan hétköznapi mondi, mint Clary és az édesanyja? És hogyan tett szert Clary egyszer csak a Látásra? Az Árnyvadászok tudni szeretnék...

Cassandra Clare lendületes, sziporkázó és végtelenül lebilincselő regénye szórakoztató, vad utazásra viszi az olvasókat, akik azt fogják kívánni, bárcsak sose érnének az út végére.
"


2. Saját vélemény
Én imádom ezt a könyvet! Egyszerűen annyira jó hogy azonnal a hatása alá kerülsz. Először is kezdjük az elején. Ugye az egész könyv azzal kezdődik hogy Clary és a barátja Simon, a Pandemonium nevű klubba igyekeznek. Clary odabent egy gyilkosság szemtanúja lesz. Később Clarynek szembesülnie kell azzal hogy csak ő látja a 3 elkövetőt. Nem sokkal később Clary édesanyja eltűnik és Clary kénytelen csatlakozni az árnyvadászok csapatához, Jacehez, Isabellehez, és Alechez. Először is nekem kifejezetten tetszett, hogy ebben a könyvben a főszereplő már az első pár oldalon szembekerül a természetfeletti világgal. Azért emelem ki ezt a dolgot külön, mert én azt vettem észre a hasonló témájú könyvekben, hogy a főszereplő általában mindig a könyv felénél, negyedénél ismeri meg csak a ,,másik világot".  Itt például gondolok az Alkonyatra, vagy az Obszidiánra. Aztán ott vannak ugye nekünk az árnyvadászok is. Az árnyvadászok gyakorlatilag félig emberek, félig angyalok akik arra teszik fel az életüket hogy a világot védik a démonoktól. A testükre rúnák vannak festve, amelyek különféle dolgokra alkalmasak. (pl. blokkolás, erő, vagy gyorsaság). A fegyverük pedig a szeráfpenge. Mindegyik szeráf pengéhez tartozik egy angyalnév, amelyet kimondva lehet használni a harcban. 
Az árnyvadászok egész világa nagyon részletesen, és érdekesen van leírva a könyvben. Az is érdekes hogy az árnyvadászokon kívül léteznek még más lények is, vámpírok, vérfarkasok, tündérek és boszorkánymesterek  akik viszonylagos békében megférnek egymással. Ahogy egyre haladunk előre a könyvben itt is kiderül hogy clary anyja valójában árnyvadász, és hogy Clary is az, csak az anyja kitöröltette az emlékeit egy boszorkánymesterrel, Magnus Banennel. Lassan az is kiderül hogy ki áll Jocelyn eltűnésének a hátterében. Ez pedig nem más mint Valentine Morgenstern, a gonosz árnyvadász. Valójában Valentinenak nem jocelynra van szüksége, hanem arra ami nála lehet, ez pedig a Végzet kelyhe. A Végzet kelyhe, egyike az árnyvadászok 3 szent tárgyának, a másik kettő a Végzet Tükre és a Végzet Kardja. Valentine a kehely segítségével akar létrehozni új árnyvadászokat. Ahogy Clary lassan megismeri az árnyvadászok csapatát, egyre jobban vonzódni kezd az egyik árnyvadászhoz Jacehez. Szerintem várható volt hogy itt is előkerül egy szerelmi háromszög, Clary, Jace és Simon között. Bár itt már az elején ki lehet találni hogy a lány Jacehez vonzódik jobban és nem Simonhoz. Ez pedig nekem tetszett, hogy nem erőszakoltak bele egy olyan szituációt hogy a főszereplő nem tud választani a két fiú között. Én a két fiú közül sokkal jobban megkedveltem Jace-t, mint Simont. Egyszerűen nem volt olyan pillanat amikor nem nevettem rajta.Olyan jó poénokat osztottak neki, amik annyira illetek hozzá, hogy az valami elképesztő. 
Simon karakterét is szerettem igazából, mert tetszett benne hogy végig segítette Claryt, igazi jó barátként viselkedett. Igazából ebben a könyvben nem volt olyan karakter akit ne szerettem volna, mert  mindegyikben van olyan tulajdonság amitől igazán jó karakterekké válnak. Jace karaktere  azaz igazi vicces, pimasz, néha bunkó, jóképű főhős szerep, amit én igazán szeretek. Én azért szerettem a karakterét mert valójában ő az a fajta karakter akit igazán lehet szeretni. Véleményem szerint ő a legjobban elmélyített szereplő, mert ismerjük a gyerekkorát, az érzéseit. És emellett a jelemének két oldala van. Van egy pimasz, vicces, piszkálódó énje, és egy kedves, őszinte de megtört része is, amit igazából csak Alecnek, Isabellenek és Clarynek mutat meg. Alec és Isabelle, ők testvérek a történetben és Alec, Jace parabataija. Alecről és Isabelleről is összességében sok dolgot megtudunk, de annyira nem mélyedünk beléjük mint Clarynél vagy Jacenél. Itt megemlítenék egy újabb szálat, mégpedig Jace és Alec kapcsolatát. Mivel parabatai kapcsolat van köztük így feltétlen szeretetet és barátságot éreznek egymás iránt. Azonban kiderül hogy Alec többet érez Jace iránt mint lehetne, ezért is utálja Claryt, mert láthatólag Jace a lányba szerelmes. A további kötetekben még Alec és Magnus is fontos szerepet  kap ilyen téren.
Nekem Isabelle is az egyik kedvenc karakterem lett mivel kifejezetten jó mellékszereplő. A párbeszédei frappánsak, viccesek és emellett egy nagyon bátor lány. Direkt hagytam utoljára Claryt mivel ő a főszereplő. Nekem megvan valamiért az a furcsa szokásom hogy nem igazán szoktam kedvelni a főszereplőt. Mert mindig van valami olyan tulajdonsága ami szerintem nem illik hozzá, vagy tesz valamit a könyvben ami nem tetszik. De Clary karaktere egyáltalán nem ilyen volt. Őt én nagyon megkedveltem a sorozat alatt, ő egy tipikus bátor, kedves és talpraesett lány akit bárki megkedvel. Persze lehet az is közrejátszik hogy ő is imád rajzolni mint én. :). Őt pont azért kedveltem mert végig tudta hogy mi a célja és nála egyértelműen rá lehetett jönni hogy akkor most kit is kedvel. A történet elején még egy hétköznapi, new-yorki lány volt aki élte a mindennapi életét, és soha nem találkozott alvilági teremtményekkel. Aztán elrabolják az édesanyját és ő a keresésére indul, vagyis a könyv végére teljesen felnő a rá váró feladatokhoz és bármi áron véghezviszi amit eltervezett. Aztán az első nagy ,,hűha" jelenet:  
SPOILER! - Az egyik részben van az első nagy ledöbbenésünk mikor kiderül hogy Jocelyn valójában Valentine felesége volt. Én akkor számítottam rá hogy bedobnak valami hasonló csavart a történetbe. De még lesz ettől durvább is. - SPOILER VÉGE!.
Már a könyv végénél járunk mikor eljön az árnyvadászok intézetébe Valentine a kehelyért, amit közben Claryék megszereztek. Ebben a jelenetben a kehellyel együtt Jacet is magával viszi. Clary felkeresi Lukeot a vérfarkast, az édesanyja régi barátját hogy segítséget kérjen. Luke mesél neki azokról az időkről amikor még Valentine sokkal kevésbé volt gonosz. Elmeséli neki hogy létrehozott egy csoportot, a Kört amiben fiatal árnyvadászok tevékenykedtek. A Kör feladatául tűzte ki, hogy megtisztítják a világot az alvilágiaktól. Ezt megtudta az árnyvadászok vezető rétege a Klávé és leverték a lázadást. A tagokat száműzték vagy megbüntették. Ekkor menekült el Jocelyn is a kehellyel, hogy új életet kezdjen. És itt jön az újabb csavar a történetben. 
SPOILER! - Luke azt is elmeséli Clarynek hogy Jocelyn akkor állapotos volt Claryvel, akinek Valentine az apja. Persze ekkor teljes ledöbbenés volt nálam és Clarynél is aki már azt a tényt is alig bírta megemészteni  hogy az anyja valamikor Valentine felesége volt. - SPOILER VÉGE! 
Ezek után Luke és Clary elmennek Valentine búvóhelyére a vérfarkas klánnal hogy kiszabadítsák Jacet és Clary anyját. És ekkor jön a legnagyobb ledöbbenés és kiakadás a könyvben. EZ nagyon nagy:
SPOILER!!! - Clary megtalálja Jacet és ki akarja szabadítani de az nem akar menni. Persze Clary ezt nem tudja mire vélni, hát én sem tudtam. Jace ekkor közli Claryvel, hogy Valentine az apja. Clary persze ezt nem hiszi el és Jacet is próbálja meggyőzni, hogy ez nem lehet igaz. Valentine ekkor előlép és halál nyugodtan közli, hogy Jace és Clary testvérek!!!. TESTVÉREK!!!. Hát én ekkor akadtam ki teljesen, percekig csak fogtam a fejemet, és tátott szájjal néztem a könyvet. Persze erről is van egy elméletem: saját véleményem szerint de ez nem biztos, azért tehette bele ezt a csavart az írónő, hogy a szerelmi szál ne záródjon le túl hamar, hogy még izgulhassunk a következő részekben is. Másrészt, hogy fenntartsa a feszültséget, az izgalmat a könyvben. Mindenesetre ez egy nagyon izgalmas szál lesz még a többi kötetben.... :) - SPOILER VÉGE!. 
Persze a végén sikeresen kimenekítik Jocelynt, viszont Valentine megszökik a kehellyel együtt. 

3. Összesítés
Ez nagyon jó könyv. mindenkinek ajánlom aki szereti az ilyen fajtájú könyveket, meg persze a helyes pasikat :). A történetvezetése nagyon pörgős, izgalmas és hihetetlenül érdekes.
- pontozás: ***** - öt csillag 
- kedvenc karakter: Jace és Clary
- kedvenc rész: az üvegházas jelenet
- ami nem tetszett: nem volt ilyen

4. Kedvenc idézeteim a könyvből:

 "A fiú soha többé nem sírt, és sosem felejtette el, amit megtanult: szeretni egyet jelent a pusztítással, akit pedig szeretnek, az elpusztul."

SPOILERES IDÉZET! - „Ez csodálatosan hangzik – gondolta Clary – Csak te, a kómában fekvő feleséged, a sokkos állapotban lévő fiad, meg a lányod aki utál mint a szart. Nem is szólva arról, hogy a gyerekeid a jelek szerint szerelmesek egymásba. Hát igen, ez ám a nagy családi boldogság.”

5. Érdekesség
Ebben az évben egy nagyon jó filmet is készítettek belőle, Lily Collins és Jamie Campbell Bower főszereplésével. Ajánlom mindenkinek mert szuper film!! :)

--- VÁROM A SAJÁT VÉLEMÉNYETEKET IS RÓLA KOMMENTBEN, VAGY E-MAILBEN! :) 

Forrás:
A kép forrása a Google.hu.
A fülszöveg forrása a Libri.hu.

Az idézet:
1.Cassandra Clare: (A végzet ereklyéi) Csontváros: (203.oldal)
2.Cassandra Clare: (A végzet ereklyéi) Csontváros: (427.oldal)
Kiadó. Könyvmolyképző kiadó.

1 megjegyzés:

Hozzászólásod moderálás után jelenik meg!

 

Könyvek Könyvmolyoknak Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template